III edycja SHOW YOURSELF – polskie produkty budowlane na arenie międzynarodowej

Unicell obecnie uczestniczy w projekcie realizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe pn.: SHOW YOURSELF – polskie produkty budowlane na arenie międzynarodowej – III edycja Nr POIR.02.03.03-20-0004/18 w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój oś priorytetowa II: Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I

Działanie 2.3: Proinnowacyjne usługi dla przedsiębiorstw

Poddziałanie 2.3.3 Umiędzynarodowienie Krajowych Klastrów Kluczowych

Celem głównym projektu jest wzrost internacjonalizacji 32 przedsiębiorstw działających w ramach Krajowego Klastra Kluczowego do 31.08.2022, który zostanie osiągnięty poprzez realizację zintegrowanego dostosowanego do potrzeb firm kompleksowego programu internacjonalizacji realizowanego przez Koordynatora na rzecz członków KKK.

Cele szczegółowe:

  • wzmocnienie wiedzy i potencjału firm należących do KKK;
  • wzmocnienie konkurencyjności oferty KKK na rynkach międzynarodowych;
  • wzmocnienie współpracy pomiędzy firmami z KKK poprzez animowanie nowych wspólnych projektów;
  • rozwój KKK poprzez pozyskanie nowych firm;
  • inkubowanie wspólnych inwestycji, w tym opartych o innowacje.

W ramach projektu koordynator na rzecz członków klastra zorganizuje:

  • 10 misji gospodarczych, w tym do RPA, Włoch, Chin, Niemiec, USA, Francji oraz Kanady;
  • 3 konferencje poświęcone nowym rynkom zbytu;
  • 29 międzynarodowych wydarzeń targowych;
  • usługi doradcze związane z umiędzynarodowieniem.

Wśród destynacji podmiotów klastra podczas udziału w wydarzeniach targowych/misjach gospodarczych można wskazać m.in:

  1. Europa: Niemcy, UK, Holandia, Polska, Białoruś, Czechy, Belgia, Francja, Włochy;
  2. Azja: Rosja, Chiny, Azerbejdżan Indie, Singapur;
  3. Skandynawia: Norwegia, Szwecja;
  4. Arabia: Zjednoczone Emiraty Arabskie;
  5. Australia i Oceania: Australia;
  6. Ameryka Północna: USA, Kanada, RPA.

Uzupełnieniem działań związanych z umiędzynarodowieniem będą intensywne działania marketingowe polegające między innymi na wydaniu wspólnego katalogu promocyjnego KKK zawierającego pełną ofertę klastra, kampanię www oraz spotkania biznesowe.

Wartość projektu: 9 984 300,00 zł
Wartość dofinansowania: 6 261 640,00 zł